søndag 1. februar 2015

Smakebit på en søndag #6 : Ett sekund om gangen


 Siden jeg akkurat er ferdig med en annen bok så er dagens smakebit rett og slett hentet fra den aller første siden av fortellingen. Ett sekund om gangen er skrevet av Sofia Nordin, oversatt fra svensk av Lene Stokseth og er den første i en planlagt trilogi. 


Jeg flykter, farer ned trappene selv om det ikke er noen som kan jage meg.
Det er faktisk ingen. Alle er døde.
Mamma er død. Pappa er død. Lillebroren min Ludvig er død. Og sannsynligvis alle andre også.
   Strømmen er borte, og det er så mørkt i trappeoppgangen at jeg ikke ser hvor jeg setter føttene, men jeg løper likevel, bort.
(s.5).






Les flere smakebiter hos Mari.

4 kommentarer:

  1. Oj, hva skjedde? Nå ble jeg veldig nysgjerrig!

    SvarSlett
  2. Jeg ser i dag på goodreads at noen har brukt akkurat den samme begynnelsen som jeg valgte her + noen linjer til som beskrivelse av boken :o)

    SvarSlett