tirsdag 22. oktober 2013

Boken på vent #1 : the Time Traveler`s Wife



Hver tirsdag deler Beathe`s bokhylle et innlegg om en bok som står på vent for å bli lest. Jeg har massevis av bøker som står på vent for å bli lest, og det kommer stadig flere. Så å delta i denne utfordringen er en perfekt måte for meg selv å enten kunne få bruke et innlegg til å glede meg enda litt mer til noe jeg allerede er entusiastisk ovenfor, eller å sette fokus på en bok som kanskje har blitt litt glemt eller nedprioritert.

Denne uken fant jeg The time traveler`s wife av Audrey Niffenegger i bokhyllen min. Jeg elsker denne utgaven! Det var en Valentine`s Day gave fra min samboer i 2012, og den er en del av Vintage sin 21ste bursdag, som de feiret med å gi ut 21 av sine mest ikoniske bøker i en regnbue av forskjellige farger. Min er rosa og kjempesøt!

I følge baksiden av boken så handler den om Clare og Henry, som møttes da Clare var seks år gammel og Henry trettirseks, men giftet seg da Clare var tjueto og Henry tretti. Dette er mulig fordi Henry lider av en sjelden tilstand som medfører at hans genetiske klokke resettes og han plutselig befinner seg i fortiden eller framtiden. Med dette som bakgrunn prøver Henry og Clare tross alt å leve normale liv. En lovestory med andre ord! 

Jeg merker nå når jeg skriver om den at jeg egentlig gleder med til å lese den, den høres annerledes og rar ut. Hovedgrunnen til at den foreløpig bare står og venter i bokhyllen er hovedsaklig fordi jeg har lest veldig mye bibliotekbøker de siste årene Vs. mine egne, i den tanken om at de jeg selv har stående kan leses når som helst, mens bibliotekbøkene kan bli plutselig utilgjengelige.

Min fine rosa utgave

Har du lest denne?

8 kommentarer:

  1. Denne elsker jeg! Det er en så nydelig bok. Dessverre ble jeg skuffet over filmen, men boken har jeg lest to ganger. (og det blir gjerne flere) :-) Ønsker deg en fin tirsdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke sett filmen heller, skal i alle fall lese boken først tenker jeg :)

      Slett
  2. Hei, så kjekt at du ble med på "boken på vent"! Denne boken har jeg ikke lest, men den står klar å hyllen her. Jeg har den på norsk. Kos deg med boken når det blir dens tur til å bli lest. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg liker sånn fellesblogging om diverse temaer:) Takk for kommentar!

      Slett
  3. En ukjent bok for meg dette. Bloggen din er også ny for meg, den skal jeg sjekke ut mer.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bloggen har vært lite aktiv så selv om den er noen år gammel så er den likevel i en baby-fase :o)

      Slett
  4. Denne har jeg ikke hørt om før, takk for tips :)

    SvarSlett
  5. Denne boken er en av mine favoritt kjærlighetshistorier, den er så fiiiiiin!:) Gled deg!:)

    Fikk lyst å lese den på nytt, jeg:)

    SvarSlett