mandag 10. januar 2011

Lunsj; banan og barnelitteratur!

Nå er jeg ikke akkurat det mest sosiale dyr på denne jord, så lunsjpauser på nye arbeidssteder er ikke helt min greie. Denne gangen synes jeg det er helt super, jeg har bare vært meg selv og gjort det jeg føler for, jeg har hittil brukt pausene min til å spise frukt og lese barnebøker. De lettleste leseløvene er akkurat passe til å rekke en gjennomlesing i løpet av en pause.

Jeg har funnet en søt liten serie om Taekwondo!



Bøkene er skrevet av Lise Blomquist og hver bok handler om en utvalgt person fra nybegynnerpartiet, men det er de samme karakterene som går igjen i alle bøkene selv om fokuset varierer. Jeg må innrømme at jeg koste meg, hehe. Nå er det jo noen år siden jeg trådte forbi den tiltenkte målgruppen for disse bøkene, men jeg finner de levende og med bra poenger uansett. Og faktakunnskapene som ligger til bakgrunn for beskrivelsen av typsike taekwondotreninger og uttrykk er av høy kvalitet. Jeg har selv trent ulike typer Taekwondo, til sammen i 6 år, og jeg fant ikke en eneste feil i noen av bøkene.

Grunnprinsippene i Taekwondo(respekt, iherdighet, selvkontroll osv.) er oppbyggende faktorer gjennom hele serien. kort sagt, disse bøkene er supre! Jeg garanterer at alle barn som selv driver med lignende form for trening vil elske alle de gjenkjennelige situasjonene, og at mange som aldri har drevet med noe aktivitetet på fritiden vil bli inspirert til å prøve.

Jeg ser fram til flere lunsjpauser:o)

2 kommentarer:

  1. Supersøt bok! Takk for tipset! Har selv drevet med TKD og dette er definitivt noe for de yngre i den lokale klubben! :p

    SvarSlett
  2. Så bra at noen kunne få noe bra utav min rare lunsjpauselesing:D

    SvarSlett